Wyróżnia się dwie popularne metody oznaczania produktów. Do dyspozycji inwestora pozostaje etykieta samoprzylepna oraz termokurczliwa. Czym się różnią?
Najpopularniejsze rodzaje etykiet
Etykiety różni wygląd, materiał i sposób wykonania, ale łączy wspólny cel. Stanowią bowiem bardzo istotny element reklamowy i zachęcają potencjalnych klientów do nabycia produktu. Do najpopularniejszych etykiet należą shrink sleeve oraz etykiety samoprzylepne. Jak zauważa firma Unilogo, ciekawie zaprojektowane etykiety mają znaczący wpływ na wzrost sprzedaży, zwłaszcza wtedy, gdy są personalizowane. Obserwuje się to zwłaszcza w okresie świątecznym lub w przypadku większych wydarzeń, kiedy na opakowaniach tworzy się różnorodne napisy, a nawet imiona.
Etykieta termokurczliwa, czyli shrink sleeve
Jedną z najpopularniejszych etykiet na produkty jest oklejka termokurczliwa zwana również shrink sleeve. Do produkcji takich etykiet wykorzystuje się różne materiały, a w szczególności polimery PET lub PVC. Etykiety termokurczliwe, jak sama nazwa wskazuje, ulegają skurczeniu się na powierzchni produktu pod wpływem ciepła. Shrink sleeve wykorzystuje się przede wszystkim w przemyśle spożywczym, ale też farmaceutycznym i kosmetycznym. Etykiety termokurczliwe można podzielić na trzy podstawowe grupy:
- full body labels
- combo pack labels
- tamper evident labels
Pierwsza z nich polega na okryciu całej powierzchni produktu i jest polecana w przypadku niestandardowych kształtów. Stosuje się ją wtedy, gdy etykieta samoprzylepna nie może zostać zastosowana. Full body labels pokrywa produkty o skomplikowanych kształtach, czego doskonałym przykładem są butelki z napojami gazowanymi. Kolejnym rodzajem etykiet sleeve są combo pack labels, które służą do łączenia produktów w tzw. multipacki. Co więcej, tego typu etykiety łączą produkty o zróżnicowanej wielkości i kształcie. Trzecim rodzajem owijek termokurczliwych są tzw. tamper evident labels, które zabezpieczają produkt przed otwarciem. Plomba jest gwarancją, że pojemnik nie został otwarty. Jest to rozwiązanie wykorzystywane w szczególności w przypadku leków.
Etykieta samoprzylepna
Etykiety samoprzylepne znajdują zastosowanie w przemyśle spożywczym, budowlanym, kosmetycznym oraz farmaceutycznym. Do ich tworzenia wykorzystuje się folie i papiery, które różnią się grubością, składem i powłoką klejową. Etykiety można uatrakcyjniać za pomocą laminacji, złocenia, embossingu, lakierowania i wielu innych. Poza tym wedle uznania inwestora etykiety samoprzylepne mogą być fabrycznie wyposażone w klej lub drukowane na materiałach bezklejowych. Dzięki tak dużej różnorodności etykiet możliwe jest indywidualne dopasowanie jak najlepszego rozwiązania, które zapewni firmie dużą sprzedaż i doskonałą reklamę.