Social media to coraz ważniejsze narzędzia do promocji. Warto wziąć je pod uwagę nie tylko ze względu na ich zasięg. Nad przepływem informacji, jakie do nich kierujemy można mieć skuteczną kontrolę. Każda agencja social media w Warszawie posiada własne, skuteczne metody wykorzystywania tych kanałów informacji. Czym kierować się wybierając przy wyborze konkretnego medium społecznościowego?
Uniwersalność kontra selekcja
Różnorodność zawsze daje możliwość lepszego wyboru. W przypadku mediów społecznościowych oznacza to, że każdy z poszczególnych kanałów informacji działa nieco inaczej. Bez względu na to, czy chcemy dotrzeć do klientów, zaproponować im konkretny produkt, czy popracować nad wizerunkiem, warto postawić na spójną kampanię. Agencja social media w Warszawie to miejsce, w którym można liczyć na fachową pomoc w tej kwestii. Pierwsze, co w niej usłyszymy to fakt, że nie ma uniwersalnej recepty na social media. Wszelkie działania promocyjne należy poprzedzić zadaniem sobie kilku pytań. Dotyczą tego, czy na danym kanale znajduje się interesująca nas grupa docelowa, jakie treści chcemy publikować i czy pasują do wybranego medium. Inną kwestią jest to, czy mamy czas i możliwości, aby cyklicznie publikować nowe informacje. Takie zadanie chętnie przejmie za nas agencja interaktywna.
Faworyci według agencji interaktywnej
Za mistrza popularności w mediach społecznościowych uchodzi Facebook. Ma ponad miliard aktywnych użytkowników,. W naszym kraju korzysta z niego aż jedna trzecia Polaków. Już z tego powodu warto spróbować przykuć uwagę części jego użytkowników ofertą swojej firmy. Jednak jego mało przejrzysty system wyświetleń powoduje, że początki fanpage’a mogą być niełatwe. Mimo, że nie trzeba za niego płacić, warto nieraz zainwestować w działania, promujące na Facebooku, które oznaczają pewne koszty. Drugi gigant – Twitter, to dynamiczne medium międzynarodowe. Ma około 250 milionów aktywnych użytkowników na świecie, w Polsce nieco ponad 3 mln. To idealny kanał dla tych, którzy cenią bardzo szybki przepływ informacji. Atutem Twittera jest również sprawna nawigacja według hashtagów, dzięki której łatwiej dotrzeć do swojej grupy docelowej.
Google i inni gracze
W Polsce mało popularny jest Google Plus, zwany portalem ludzi, którzy rządzą SEO. Wizytówka firmowa w tym miejscu poprawia widoczność firmy w wyszukiwarce Google. Nieco mniejszy ruch może być dobrym polem do eksperymentów, jak kreatywne metody promocji. Za najszybciej rozwijający się kanał społeczny uchodzi Instagram. 200 mln użytkowników to rząd dusz, o który warto powalczyć zwłaszcza, jeśli chcemy się dzielić treściami wizualnymi. Minusem kanału jest to, że do zdjęć nie można dołączać linków a jakość interakcji z publikowanymi zdjęciami jest dość dyskusyjna. Branża modowa i kulinarna powinna celować w Pinterest. Królują w nim treści wizualne bez ograniczeń dotyczących rozmiaru. To „damskie” medium, 80 proc. użytkowników stanowią kobiety. Godny uwagi jest również LinkedIn, czyli portal o charakterze biznesowym. Cenią go firmy z branż B2B. Możliwości marketingowe jego kanału są dopiero odkrywane.
W agencjach interaktywnych dobiera się social media w oparciu o dane, choć niekoniecznie szablonowo. Dzięki temu można liczyć na sukces w tej bardzo elastycznej branży.