Poczta e-mail, stworzona przez Google, cieszy się ogromną popularnością od wielu lat. Jednak usługi poczty elektronicznej przeznaczona jest dla osób prywatnych, a nie firm. Czy w takim razie możliwe jest stworzenie na Gmail mailingu? I w jakim stopniu będzie on skuteczny? Sprawdź sam!
Tworzenie mailingu na Gmail
Usługi poczty elektronicznej udostępnionej przez Google są całkowicie bezpłatne. Jednak Gmail umożliwia tworzenie kont indywidualnych. Nie przewidziano żadnych usług dla firm. Oznacza to, że logując się na pocztę, nie znajdziemy na stronie żadnych narzędzi do tworzenia mailingów.
Wystarczy jednak zainstalować rozszerzenie do przeglądarki Chrome o nazwie GMass. Jest to darmowe narzędzie do wysyłania dużych ilości wiadomości na Gmail. Mailing ograniczony jest jedynie wewnętrznym limitem, narzuconym przez Google. W ciągu jednego dnia nie można bowiem przesłać więcej niż 500 mejli z jednego adresu.
Czym charakteryzuje się skuteczny mailing?
Rozszerzenia do przeglądarki Chrome pozwalają wykorzystać pocztę Gmail do wysyłania mailingów. O ich skuteczności decydować jednak będzie przestrzeganie najważniejszych zasad w tworzeniu tego typu wiadomości elektronicznych. O czym warto pamiętać, tworząc kampanię mailingową?
- Na Open Rate (wskaźnik otwieralności Twoich wiadomości) wpływa przede wszystkim temat maila. Powinien być wyjątkowy, by wyróżniać się pośród innych podobnych wiadomości. Warto wspomnieć w nim o korzyściach skorzystania z Twojej oferty — zachęci to odbiorcę do otwarcia maila.
- Prostota wiadomości. Duża ilość zdjęć produktów oraz linków spowoduje, że wiadomość trafi do zakładki „oferty”. Taki Gmail mailing także będzie skuteczny, jednak wielu marketingowców stara się, by ich maile trafiały do głównego folderu poczty.
- Treść wiadomości musi zachęcać do działania. Z tego powodu bardzo ważne są CTA, czyli wyrażenia typu „zadzwoń”, „napisz”lub „skontaktuj się z nami”. Jedak w treści musisz także wskazać potencjalnemu klientowi korzyści, jakie przyniesie mu skorzystanie z Twojej oferty. Bardzo dobrym pomysłem jest też personalizacja wiadomości, czyli zwracanie się bezpośrednio do klienta, używając jego imienia (jeśli je podał, na przykład w czasie rejestracji konta na Twojej stronie).
Stworzenie skutecznej wiadomości nie jest proste, jednak może znacząco zwiększyć skuteczność kampanii mailingowej.
Dla kogo przeznaczony jest Gmail mailing?
Kto powinien skorzystać z Gmail mailingu? Jest to doskonałe rozwiązanie dla małych, rozpoczynających swoją ekspansję firm. Brak kosztów prowadzenia mailingu oraz popularność poczty elektronicznej od Google sprawiają, że taki sposób promocji może przynieść wymierne korzyści.