Ciągle rozwijające się usługi e-commerce są odpowiedzią na rosnące wymagania polskich konsumentów. Sklepy chcące zaistnieć na rynku wdrażają nowe rozwiązania, które mają zbliżyć klienta do marki oraz stworzyć pozytywną i długofalową relację. Osiągnięcie tego efektu wymaga unowocześnienia kanałów sprzedaży oraz stworzenia spójnej strategii komunikacyjnej.
Sprzedaż wielokanałowa
Sprzedaż wielokanałowa jest innowacyjnym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów oraz utrzymanie tych, którzy już korzystają z usług sklepu. Najlepszym tego potwierdzeniem jest strategia Omnichannel. Według jej założeń, spójna komunikacja z klientem we wszystkich kanałach dystrybucji prowadzi do znacznego wzrostu zainteresowania asortymentem sklepu oraz samej sprzedaży. Wprowadzenie rozwiązań takich jak Omnichannel jest dużym wyzwaniem dla każdej firmy, bowiem czasami wymaga nie tylko inwestycji w nowe technologie i szkolenia dla pracowników, ale również wielu zmian w strategii sprzedaży i podejściu do klienta.
Opłacalna inwestycja
Nowe spojrzenie na sprzedaż wielokanałową przynosi wymierne korzyści zarówno dla firmy, jak i dla jej klientów. Dzięki specjalistycznym narzędziom, konsument może sprawdzić w Internecie, w którym sklepie stacjonarnym dostępny jest interesujący go towar, przez co zwiększa się jego zaufanie do sprzedawcy. Samo dokonywanie zamówienia jest znacznie prostsze, a jego realizacja szybsza.
Spójna strategia przejawia się m.in. w możliwości odbioru zakupów internetowych w sklepie stacjonarnym. Dzięki temu zwiększa się prawdopodobieństwo, że odbierający zamówienie konsument kupi coś więcej, niż tylko zamówione wcześniej produkty. W ten sam sposób można również zwrócić towar. Klienci nieświadomie działają więc według modelu ROPO (Research Online, Purchase Offline), który jest niezwykle często wybieranym przez konsumentów sposobem zakupu i zwrotu towaru.
Otwarcie się na nowe kanały sprzedaży oznacza również stworzenie możliwości robienia zakupów przez urządzenia mobilne. Coraz więcej transakcji jest finalizowanych w ten sposób, a klienci bardzo doceniają swobodę, jaką stwarza ta metoda.
Zmiana podejścia do kanałów sprzedaży i wprowadzenie spójnej komunikacji prowadzi do wzrostu zaufania do marki jako partnera handlowego. Natomiast rosnące zaufanie wprost przekłada się na budowanie silnych relacji z klientami i zwiększenie ich grona.
Wybór odpowiedniej platformy
Rozpoczynając działalność w branży e-commerce, już na początku warto wybrać platformę, która stwarza dla nowego sklepu duże możliwości rozwoju i inwestowania w budowanie wizerunku marki. Jedną z nich jest Magento – innowacyjna platforma, na której zbudować można nowoczesny sklep internetowy przyjazny dla współczesnego klienta.